Zestresowane kobiety jedzą więcej
jolbi, 31 paź. 2009, godz. 07:31
Tagi:
Nawoływania do ograniczenia słodyczy i fast foodów na nic się zdają w okresie wzmożonego stresu, zwłaszcza w przypadku kobiet. Dla mężczyzn obżarstwo nie stanowi metody na poprawę nastroju.
Według przeprowadzonej na terenie Niemiec, Polski i Bułgarii ankiety, w której wzięły udział studentki pierwszego roku, potwierdzono ich wzmożony apetyt w okresie dużego narażenia na stres. Co więcej, apetyt ów dotyczył właśnie słodyczy i fast foodów, natomiast spadało spożycie warzyw i owoców, powiedział dr Rafael T. Mikołajczyk z University of Bielefeld w Niemczech.
Stres nie miał natomiast wpływu na nawyki żywieniowe studentów płci męskiej. Znanych jest wiele badań dotyczących skłonności do jedzenia zbyt dużej ilości niezdrowych pokarmów w okresie wzmożonego stresu. Niewiele natomiast wiadomo, jak stres może wpływać na nawyki żywieniowe studentów, wśród których zarówno stres, jak i niezdrowe odżywianie są powszechne.
W badaniu uczestniczyli studenci trzech uniwersytetów, po jednym z każdego wyżej wymienionego kraju. Reprezentowali oni kierunki: nauki przyrodnicze, socjologię, lingwistykę, prawo i ekonomię. Każdy z nich obejmował podobną liczbę studentów.
Studentów pytano, jak często spożywają różne rodzaje pokarmów, ponadto wypełniali ankietę oceniającą poziom stresu i skłonność do depresji.
Wśród studentów płci męskiej nie znaleziono związku między rodzajem spożywanych pokarmów a natężeniem stresu czy skłonnością do depresji.
Natomiast kobiety narażone na stres raportowały większe spożycie zwłaszczapokarmów bogatych w węglowodany, jak chipsy, ciastka czy cukierki, oraz mniejsze spożycie warzyw i owoców. Mniejsze spożycie warzyw i owoców odnotowano również wśród kobiet ze skłonnością do depresji, które ponadto spożywały mniej mięsa.
Wyniki naszych badań, konkludują naukowcy, sugerują, że działania podejmowane w celu przeciwdziałania stresowi i objawom depresji powinny nawoływać również do zdrowego odżywiania.
Wyniki naszych badań, konkludują naukowcy, sugerują, że działania podejmowane w celu przeciwdziałania stresowi i objawom depresji powinny nawoływać również do zdrowego odżywiania.
Co więcej, wysiłki na rzecz walki ze stresem i objawami depresji wśród młodych kobiet powinny skutkować również poprawą nawyków żywieniowych i odwrotnie, dodają.
Źródło: abcdepresja
Ciekawy artykuł? Podziel się nim ze znajomymi.
Podobne tematy
O tym rozmawiacie
Hit dnia
Już za kilka dni będziemy znów świadkami kolejnego Dnia Zakochanych. Emocje związane z jego obchodzeniem są różne, zwłaszcza gdy dotyczy on osób samotnych. To właśnie oni nie przepadają za kiczowatą...
Najczęściej czytane
Ostatnie komentarze
-
(1)
Freud się mylił. Psychoanaliza to teoretyczny pseudobełkot, w którym jest zaledwie ziarnko prawdy.
-
(58)
umysł to nie mózg
-
(6)
fajne.ale nie polecam. Bo uzależniłem sie sam i walcze z nałogiem.
-
(3)
Tak ci się tylko wydaje:)
-
(2)
Czasami jak się wszystko wokół wali, to wtedy sukcesem jest dla nas nawet najmniejsze osiągnięcie:)

























Dodaj komentarz