Sok winogronowy poprawia pamięć

    Picie soku z winogron może zmniejszyć lub nawet cofnąć utratę pamięci, sugeruje nowe badanie. Naukowcy z University of Cincinnati przeprowadzili badanie na 12 pacjentach, w wieku między 75. a 80. rokiem życia, którzy cierpieli na wczesne zaniki pamięci. Podawano im przez okres 12 tygodni naturalny 100% sok z winogron.

    Podczas badania podzielono uczestników na dwie grupy – jedna otrzymywała sok, a druga nie.
    Jednocześnie stale monitorowano pamięć ochotników za pomocą testów w postaci zadawania materiałów do nauki, czy ułożonych w określonej kolejności przedmiotów, które uczestnicy mieli za zadanie potem odtworzyć.

    Wyniki wykazały znaczną poprawę pamięci u osób pijących sok z winogron, uprawianych w regionie Concord w New Hampshire, USA.

    Eksperci wierzą, iż efekt ten jest spowodowany specyficznymi właściwościami przeciwutleniaczy zawartych w tych fioletowych owocach.

    Według Roberta Krikoriana z University of Cincinnati, sok z winogron korzystnie wpływa na pamięć, co udowadnia badanie, bowiem u uczestników przyjmujących sok nastąpiła poprawa pamięci krótkoterminowej, przestrzennej oraz tej niewerbalnej.

    Wyniki badań są bardzo zachęcające i z pewnością w dalszej perspektywie będą one zgłębione, dodaje.

    Zwyczajne i proste wypicie soku winogronowego może pozytywnie wpłynąć na funkcjonowanie pamięci u starzejącej się części populacji. Badanie dostarcza również argumentów sugerujących, iż spożywanie bogatych w antyoksydanty owoców i warzyw oraz naturalne 100% soki z nich, może pomóc zachować funkcje poznawcze i spowolnić utratę pamięci u niektórych populacji.

    Inne amerykańskie badanie, opublikowane w 2006 r. przez zespół naukowy z Vanderbilt University, odkryło, że częste picie soków z owoców i warzyw może znacznie obniżyć ryzyko wykształcenia Alzheimera. Badanie to przeprowadzono na 2000 uczestników, których obserwowano przez kolejne 10 lat.

    Osoby, które konsumowały napoje z warzyw lub owoców więcej niż trzy razy w tygodniu, miały o 76% niższe ryzyko zachorowania na Alzheimera.

     

    Źródło: abczdrowie.pl

    Ciekawy artykuł? Podziel się nim ze znajomymi.

     

    Dodaj komentarz

    Administratorem danych osobowych Użytkownika Serwisu jejpsyche.pl, przetwarzanych na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2002r. Nr 101, poz. 926) jest Nextweb Media Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, al. Stanów Zjednoczonych 26a, 03-964 Warszawa, posiadająca NIP: 9512259071, REGON 141506115, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy Rejestrowy pod numerem 0000311202, kapitał zakładowy w wysokości 50 000 PLN. Dane osobowe Użytkownik podaje dobrowolnie w celu korzystania z usług świadczonych w ramach Serwisu w tym także wysyłania materiałów marketingowych na podany adres e-mail. Dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom trzecim w celu realizacji ich działań marketingowych. Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z Administratorem Bezpieczeństwa Informacji: abi@nextwebmedia.
     

    Hit dnia

    Bez najmniejszej wątpliwości możemy zaryzykować stwierdzenie, że wiele stracił ten, kto nigdy nie kochał. Pierwszy pocałunek, intymne zbliżenia czy rozmowa trwająca do późnych godzin nocnych to tylko...

    Najczęściej czytane

    Orzeł - mądrość, bystrość umysłu, ambicja Wilk - potrzeba samotności Wró...
    Przyjrzyj się sześciu obrazkom po kolei, każdemu przez kilka sekund....
    Przyjrzyj się dobrze wszystkim siedmiu obrazkom. Która z fotografii najbardziej
    Przyjrzyj się dobrze wszystkim siedmiu obrazkom. Która z fotografii...
    Przyjrzyj się poniższym zdjęciom i odpowiedz na pytanie: co lubisz jeść?...
    Ktoś lub coś wyprowadziło cię z równowagi? Metoda liczenia do 10 nie pomog...
    O wielkiej roli ziół w kuchni nie trzeba nikogo przekonywać. Ich korzystne...
    Przestrzegasz zdrowego odżywiania? Pamiętaj o diecie dla twoich szarych...
    Wykorzystaj lato. Postaraj się jak najwięcej czasu spędzać aktywnie na ś...
    Podobno każdy człowiek potrzebuje być przytulany conajmniej 4 razy w ciągu...
    Zainspiruj sie naszą galerią do wyjścia na spacer i sfotografowania barw...

    Ostatnie komentarze

    • (5)

      Co za koszmarny i szkodliwy dla nieodpornych artykuł i niektóre bezduszne i bezmyślne wypowiedzi..ludzie czy wy nie macie serc ani rozumu żeby traktować kogoś kto Was kochał byle coś co trzeba sobie z tyłka strząsnąć? To kim Wy jesteście?! Jak się...

    • (3)

      Kochane słodycze! MNIAM!

    • (2)

      Ja poznałam męża w pracy, ale w końcu i tak nie pracujemy razem

    • (2)

      ja zawsze mam obawy, czy wyznać miłość jako pierwsza. To chyba odstrasza facetów na amen!

    • (3)

      Mi tam odpowiada jak ja jestem od kogoś uzależniona a ten ktoś ode mnie...