Słodycze i wysokotłuszczowe pokarmy sprzyjają objawom depresji
Ludzie, którzy stosują dietę bogatą w produkty przetworzone i wysokoenegretyczne narażają się na wyraźny wzrost ryzyka depresji. Do takich wniosków doszli naukowcy z University College London.
Grupa badaczy kierowana przez dr Tasnime Akbaraly odkryła, że spożywanie pełnowartościowej diety, bogatej w warzywa, owoce i ryby może efektywnie zapobiegać wystąpieniu objawów depresji u osób w wieku średnim.
Osoby, które spożywały pełnowartościową dietę były mniej podatne na wystąpienie objawów depresji, podczas gdy konsumenci pokarmów wysokoprzetwarzanych mieli znacznie więcej tychże symptomów.
Zdrowa dieta w połączeniu z unikaniem palenia papierosów - czynnego oraz biernego, dbanie o aktywność fizyczną i zachowanie zdrowej wagi ciała może zapobiec rozwojowi depresji.
Wyniki naszych badań sugerują, że spożywanie owoców, warzyw oraz ryb stanowi ochronę przed objawami depresji, podczas gdy dieta bogata w przetworzone mięso, czekoladki, słodkie desery, smażone jedzenie, ratyfikowane zboża oraz wysokotłuszczowe produkty mleczne może zwiększyć podatność na objawy depresyjne - twierdzą autorzy badania.
Podobne tematy
O tym rozmawiacie
Hit dnia
Najczęściej czytane
Ostatnie komentarze
-
(3)
teraz to już nie wiem jak nazwę swoją córkę:(
-
(2)
Ja mam przyjaciela i nigdy nie było między nami nic więcej!
-
(1)
Dla mnie sukcesem jest to, że lubię swoje życie:)
-
(59)
nie są głupie, ja jestem naturalną brunetką ale znam duzo blondynek i kolor włosów nie ma znaczenia kto jaki jest!
-
(1)
mam tak hehehe

























Dodaj komentarz