Ciche picie: problem kobiet wykształconych

    Kobiety dobrze wykształcone i aktywne zawodowo piją więcej niż kobiety z niższych warstw społecznych. Do tej pory o piciu eleganckich kobiet nie mówiło się głośno, jednak najnowsze brytyjskie i duńskie badania biją na alarm. Kobiety nie tylko szkodzą swojemu zdrowiu, ale ich nałóg coraz częściej negatywnie wpływa na ich więzi i relacje z rodziną.
     
    Pod koniec tego roku uniwersytet z Lancaster opublikował raport w którym naukowcy zwracają uwagę na to, że media i instytucje społeczne częściej zajmują się problemem alkoholizmu kobiet z niewykształconych warstw. Tymczasem okazuje się, że większy problem z alkoholem mają nie te kobiety z marginesu społecznego, lecz te w średnim wieku i z dobrymi dochodami.

    Według raportu wynika też, że zaskakująco, im więcej kobieta zarabia tym większe jest ryzyko, że będzie miała problemy z alkoholem. Raport ostrzega, aby tego nie lekceważyć i na zakładać, że picie wykształconych kobiet jest bardziej cywilizowane, kontrolowane i bezproblemowe.
    Raport można przeczytać w "Probation Journal", jego fragmenty zostały również opublikowane w brytyjskim dzienniku "The Times". Ankietowane kobiety z klasy średniej, pracujące matki - przyznały, że rutyną jest dla nich wypijanie codziennie po pracy pół butelki wina lub więcej.

    Autorzy raportu Fiona Measham z uniwersytetu z Lancaster i Jeanette Ostergaard z uniwersytetu kopenhaskiego uważają, że ukryty alkoholizm kobiet to wynik zmian społeczeństw rozwiniętych, w tym m.in: nowa rola kobiet w społeczeństwie i propagowanie kultury picia.


    O nadużywaniu alkoholu przez kobiety nie mówi się głośno, bo jest to najczęściej ciche picie w domu bez powodowania awantur czy negatywnych skutków społecznych. Raport również donosi, że Brytyjki konsumują dzisiaj więcej wina od mężczyzn i wraz w wiekiem ta różnica się powiększa. Im kobieta starsza tym więcej też pije.

    Według badań Duńczyków najwięcej wina piją kobiety w wieku 45-65 lat. Dzieje się tak też dlatego, że przez ostatnie lata wino stało się bardzo popularnym, niedrogim i łatwo dostępnym trunkiem. Dodatkowo śródziemnomorski sposób picia wina w domu staje się coraz bardziej popularny w Wielkiej Brytanii czy Danii.

    Mało kto dzisiaj picie lampki wina w domu po pracy uważa za początek nałogu. Większość z nas woli myśleć, ze jest to sposób bycia, zwyczaj kultywowany przez klasę średnią. Lekarze coraz częściej przypominają, jednak że granica pomiędzy rekreacyjnym piciem, a nałogiem jest cienka. 



    Źródło: abcZdrowie.pl

    Ciekawy artykuł? Podziel się nim ze znajomymi.

     

    Dodaj komentarz

     

    Hit dnia

    Już za kilka dni będziemy znów świadkami kolejnego Dnia Zakochanych. Emocje związane z jego obchodzeniem są różne, zwłaszcza gdy dotyczy on osób samotnych. To właśnie oni nie przepadają za kiczowatą...

    Najczęściej czytane

    Orzeł - mądrość, bystrość umysłu, ambicja Wilk - potrzeba samotności Wró...
    Ktoś lub coś wyprowadziło cię z równowagi? Metoda liczenia do 10 nie pomog...
    Przyjrzyj się sześciu obrazkom po kolei, każdemu przez kilka sekund....
    Uporządkowany perfekcjonista czy ekscentryczny romantyk? Co cię bardziej...
    Przyjrzyj się poniższym zdjęciom i odpowiedz na pytanie: co lubisz jeść?...
    Przyjrzyj się dobrze wszystkim siedmiu obrazkom. Która z fotografii najbardziej
    Przyjrzyj się dobrze wszystkim siedmiu obrazkom. Która z fotografii...
    Czy jest takie miejsce, w które szczególnie chciałabyś się wybrać na swoje...
    Napięty grafik dnia, niedobory snu i przewlekły stres sprzyjają...
    Każda okazja jest dobra! Taniec rozwija zręczność i koordynację, poprawia...
    Przestrzegasz zdrowego odżywiania? Pamiętaj o diecie dla twoich szarych...

    Ostatnie komentarze